اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

راه‌های تقویت هوش | آیا هوش ژنتیکی است؟

شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳ ق.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ راه‌های تقویت هوش | آیا هوش ژنتیکی است؟

 

راه‌های تقویت هوش | آیا هوش ژنتیکی است؟

در قدیم تصور می‌کردند که هوش هر فرد ژنتیکی است و هرگز قابل توسعه و بهبود نیست؛ اما در مطالعاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که بخشی از هوش موروثی و بخشی از آن اکتسابی است. همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که هوش تنها بهره هوشی و IQ نیست؛ بلکه انسان‌ها انواع مختلفی از آن را دارند و برای هر کدام از آن‌ها راه‌های تقویت هوش تعریف شده است. میزان هر یک از این هوش‌ها به استعداد، علایق، ژنتیک و محیطی بستگی دارد که فرد در آن رشد کرده و آموزش دیده است. هوش را توانایی ذهنی و زبانی، استدلالی، برنامه‌ریزی و ریاضی تعریف می‌کنند؛ در واقع توانایی شما برای یادگیری اطلاعات جدید و استفاده از آن‌ها در حل مشکلات است. همچنین طبق یافته‌های جدید مغز انسان در طول زندگی قادر به تولید مسیرها و رشته‌های عصبی جدید است. پس همه انسان‌ها می‌توانند میزان هوش خود را در طی زندگی ارتقا دهند.

.

.
انواع هوش

هوش‌های مختلفی در انسان شناسایی شده است؛ مانند هوش عاطفی، هوش هیجانی، هوش زبانی، هوش موسیقایی، هوش فرهنگی و غیره. هر فرد میزان متفاوتی از این هوش‌ها را دارد و با توجه به ژنتیک، محیط و آموزش‌هایی که می‌بیند می‌تواند آن‌ها را تقویت کند و به اوج برساند.
گام‌های ابتدایی برای تقویت هوش

از جمله راه‌های تقویت هوش این است که میزان هوش و توانایی‌های خود را بشناسید و درجه قوت و ضعفتان را پیدا نمایید؛ سپس برای تقویت آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید و در صورت لزوم آموزش‌های لازم را ببینید. در آخر دوباره خود را ارزیابی نمایید و میزان پیشرفتتان را بررسی کنید.
راه‌های تقویت هوش

برای تقویت هوش باید تمام جوانب را رعایت کنیم؛ هم از لحاظ جسمی هم روحی و هم ذهنی، هوش خود را تقویت نماییم.

.

.
راه‌های جسمی تقویت هوش

سعی کنید به‌طور منظم ورزش کنید. پیاده‌روی در طبیعت بهترین نوع ورزش تقویت هوش است. در دوران کودکی مغز انسان انرژی زیادی مصرف می‌کند تا رشد کند و اگر بدن دچار بیماری‌های عفونی شود سطح انرژی به شدت پایین می‌آید و رشد مغز را مختل می‌کند. به همین دلیل گاهی میزان هوش افراد را براساس بیماری‌های عفونی که در کودکی به آن‌ها مبتلا شده‌اند بررسی می‌کنند. مراقب سلامتی خود و کودکانتان باشید.

داشتن خواب خوب در شب و چرتی روزانه کمتر از یک ساعت نیز از جمله راه‌های تقویت حافظه و هوش است. سعی کنید قبل از خواب خوراکی سبکی مثل شیر، بادام‌زمینی، خرما و … میل نمایید. خوراکی‌هایی مانند جگر، تخم‌مرغ، بادام‌زمینی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این مواد کولین بالایی دارند و دانشمندان در محاسبه بهره هوشی، میزان کولین مغز را می‌سنجند. همچنین مصرف چای سبز، شکلات خالص، ماهی، گردو و تخم کتان و عدم مصرف قند، شکر و آرد سفید نیز در افزایش هوش موثرند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اگر بدن را در حالت قلیایی نگه دارید می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید. همچنین آب کافی در طی روز بنوشید.

.

.
راه‌های ذهنی و روحی تقویت هوش

راه‌های تقویت هوش از نظر ذهنی و روحی بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید با توجه به شرایط زندگی‌تان و برنامه‌ریزی دقیق، این راه‌ها را انجام دهید. به‌طور کلی هر چه از مغز بیشتر استفاده کنید حجیم‌تر می‌شود. مغز موسیقی‌دان‌ها بسیار حجیم است. در ادامه فهرستی از این فعالیت‌ها را ارائه می‌کنیم:

    آموزش دیدن برای فرآیندهای فکری
    کسب اطلاعات عمومی
    تمرکز کردن بر حل یک مشکل یا ایده
    صحبت با کسانی که مخالف نظرات شما هستند و دفاع از نظریات خود
    معاشرت با افراد باهوش
    همراه داشتن یک دفترچه
    برنامه‌ریزی روزانه
    تماشای کمتر تلویزیون و عدم گشت و گذار در کانال‌های مجازی
    مطالعه زیاد کتاب
    گوش دادن به کتاب‌ها و آموزش‌های صوتی
    به دنبال امتحان چیزها و روش‌های جدید باشید
    خود را به چالش بکشید
    خلاقانه فکر کنید
    انجام برخی کارها به روش سخت‌تر
    ایده‌پردازی

در آخر خصوصیات افراد باهوش را بررسی می‌کنیم:

    استدلال منطقی و درست دارند.
    به طور گسترده مطالعه می‌کنند.
    ذهن باز دارند.
    با درک بالا مطالعه می‌کنند.

امیدوارم بتوانید با تقویت هوش خود کیفیت زندگی‌تان را افزایش دهید و به موفقیت‌های بزرگ دست یابید.

.

.

https://motalesharif.com

  • مهدی منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات