همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ خوراکی‌های تقویت حافظه؛ چی بخورم و چی نخورم؟

خوراکی‌های تقویت حافظه؛ چی بخورم و چی نخورم؟

این که فکر کنیم انسان امروزه باهوش‌تر از انسان قدیم است کمی ناعادلانه است. با دسترسی گسترده‌ای که ما به اطلاعات داریم و با پیشرفت تکنولوژی می‌توان ثابت کرد انسان‌ها به مرور فقط کمی باهوش‌تر شده‌اند و البته با معلومات بسیار بالا. ما هر روزه در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار می‌گیریم که باید آن‌ها را پالایش کنیم و نگذاریم همه آن‌ها وارد چرخه زندگی‌مان شود. خوراکی‌ها نیز همین طور هستند. لطفا در مورد اینکه چه چیز بهتر است معلومات کسب کنید به‌خصوص در مورد خوراکی‌های تقویت حافظه.

.

.

در خوراکی‌های تقویت حافظه هیچ معجون معجزه کننده‌ای وجود ندارد. داشتن زندگی سالم راز سلامتی جسم، ذهن و روح است. بهتر است در مورد تبلیغات گمراه‌کننده آگاه باشید و بدون کسب اطلاعات اقدامی نکنید.

خوراکی‌های تقویت حافظه در درجه اول بهتر است اورگانیک و طبیعی باشد و کمتر از قرص‌ها و مواد شیمیایی استفاده کنیم. از جمله به مصرف تخم‌مرغ، نان سبوس‌دار، میوه و سبزیجات تازه اهتمام ورزید. ماهی، میگو، سویا، اسفناج، گلاب، عسل، گردو، مویز، کنجد، بادام ، چغندر، انجیر، نخود، سیب‌زمینی، بادام زمینی، انگور و سرکه شکلات تلخ، نوشیدن آب کافی نیز حافظه را تقویت می‌کنند.

می‌توانید از غذاهایی مثل انواع آبگوشت‌ها، عدس پلو، انواع سوپ‌های تازه، خوراک سبزیجات و سمنو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نکته دیگر این که زندگی در محیطی بدون اضطراب و استرس، هوای پاک و گردش در طبیعت و مطالعه می‌تواند در بهبود حافظه موثر باشد.

علاوه بر خوراکی‌های تقویت حافظه، از برخی مکمل‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. مثل فولیک اسید، ویتامین E  و B12. در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

از خوردن غذاهایی که چربی و قند فراوان دارند مثل نوشابه‌ها و چیپس‌ها پرهیز نمایید.

.

.

.

https://motalesharif.com