اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ بازی‌های افزایش هوش | مفهوم جدید یادگیری در هزاره سوم

 

بازی‌های افزایش هوش | مفهوم جدید یادگیری در هزاره سوم

با پیشرفت تکنولوژی و کشف بسیاری از اسرار و رموز طبیعت، بشر به این نتیجه رسیده است که به جای پیچیده کردن مفاهیم و آموزش مباحث سخت، می‌تواند با ساده‌سازی و انگیزه‌بخشی درجه فهم و یادگیری را در افراد بالا برد. لازم است توجه کنید که میزان بهره هوشی هر فرد بسته به وراثت و محیطی که در آن قرار دارد متفاوت است و می‌توان از طریق انگیزاننده‌های طبیعی به افراد مثل تفریح و بازی، میزان هوش افراد را به خصوص در سنین ابتدایی زندگی بالا برد. بازی‌های افزایش هوش روز به روز بیشتر می‌شوند و می‌توان متناسب سن هر فرد از این بازی‌ها برای افزایش بهره هوشی افراد بهره برد.

.

.

در منابع مختلف بازی‌های افزایش هوش بسیاری ذکر شده که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

۱- در مربع زیر رنگ هر کلمه را بگویید:
بازی افزایش هوش

افزایش هوش

۲- هفت کلمه را انتخاب نمایید و داستانی کوتاه با این هفت کلمه بنویسید.

۳- کارهای روزانه را با دست مخالف انجام دهید.

۴- یک دقیقه به یک تصویر نگاه کنید؛ سپس در یک کاغذ همه آنچه در تصویر دیده‌اید از بر بنویسید.

۵- شمارش معکوس از ۲۰۰ تا یک انجام دهید و هر روز تکرار کنید و سپس از ۱۰۰ تا ۱، سه تا سه تا کم کنید و بگویید.

.

.
آموزش و بازی‌های افزایش هوش و تقویت حافظه

آموزش به همراه بازی بهترین راه یادگیری است؛ چیزی که در ایران خیلی کم دیده می‌شود. در کشورهایی مثل سوئد حتی ورزش و تفریح را از راه بازی به کودکان خود آموزش می‌دهند تا با افزایش تمرکز در آن‌ها همراه شود.

آن‌ها بازی‌هایی تدارک می‌بینند که هم جنبه حرکتی و ورزشی دارند و هم آموزنده هستند. برای مثال در یک سالن ورزشی دانش‌آموزان با توپ بسکتبال روی تصاویری که با پروژکتور روی دیوار نقش بسته، ضربه می‌زنند و جواب سوال را نشان می‌دهند. به همین دلیل تعداد بازی‌های افزایش هوش و یادگیری در حال افزایش هستند و گمان می‌رود که آینده آموزش به همین سمت باشد.

بازی‌های فکری باعث افزایش هوش و دوری از زوال عقل می‌گردند. در دنیای کسب‌وکار نیز استفاده از بازی‌سازی برای انگیزه‌بخشی به مشتری و حفظ وفاداری و اعتماد او در حال افزایش است و مفهوم جدیدی را به نام گیمیفیکیشن یا بازی‌انگاری وارد دنیای کسب‌وکار کرده است.

از این مفهوم می‌توان به‌طور گسترده در همه زمینه‌ها استفاده کرد و باعث افزایش انگیزه افراد و مهارت‌های انسانی و یادگیری شد. انسان‌ها همیشه از تفریح و بازی استقبال می‌کنند؛ ‍پس اگر بتوانیم آموزش را در کنار بازی و تفریح قرار دهیم، می‌توانیم در آینده‌ای بسیار نزدیک انسان‌های هوشمندی تربیت نماییم.

اگر کودکی دارید، از همان کودکی سعی کنید استعدادهای او را بشناسید و خلاقیت و هوش او را با انجام بازی‌هایی مثل تصویرسازی، ساخت اجسام و… افزایش دهید. برای مثال با وسایل خانه‌بازی و خمیربازی چیزهایی را درست کنید یا با عروسک حیوان‌های مختلف با هم نمایش بازی کنید. بازی‌های افزایش هوش در کودکی بسیار اثربخش‌تر است؛ زیرا مغز کودکان بهتر از بزرگسالان مفاهیم را یاد می‌گیرد و مسیرهای عصبی جدیدی را می‌سازد.

.

.
بازی زندگی

در هر سنی که هستید به علایق خود توجه کنید و با شناخت خود در جهت آن‌ها گام بردارید. به نظر من وقتی فردی کاری را با علاقه انجام می‌دهد گویی به جای سختی و مشقت، با زندگی در حال بازی کردن است و این فرد می‌تواند زندگی‌اش را مانند زمین بازی بزرگی ببیند که هر روز می‌تواند راه‌های جدیدی را برای رسیدن به اهدافش پیدا کند؛ گویی هر روز دری از ناپیدا به رویش باز می‌شود. برای اینکه وارد بازی زندگی شوید باید هدفمند زندگی کنید و استعدادها و علایق خود را بشناسید؛ راه‌های جدید را امتحان کنید؛ مغز خود را به کار بگیرید؛ از خلاقیت خود برای ساخت وسایل جدید در خانه استفاده کنید و جدول و سودوکو حل کنید. موسیقی را فرا بگیرید یا به موسیقی‌های خوب و به آهنگ طبیعت گوش دهید. برنامه‌ریزی نمایید و هدفمندانه کارهای روزانه خود را انجام دهید و فراموش نکنید که در بازی بزرگ زندگی تنها کسی برنده است که هر روز طبق اهدافش پیش می‌رود، هرگز انگیزه‌اش را از دست نمی‌دهد و از شکست نمی‌ترسد.

بازی‌های افزایش هوش

میزان هوش افراد به عوامل مختلفی بستگی دارد و برخی از این عوامل می‌توانند در طول زمان تقویت شوند. وراثت یکی از عواملی است که میزان هوش فرد به آن وابسته است. همچنین محیط و آموزش نیز با افزایش هوش در ارتباط مستقیم هستند. ممکن است ژنتیک یک عامل ثابت باشد؛ اما به کمک عوامل محیطی و آموزشی می‌توان افزایش هوش را در افراد بالا برد. برای افزایش هوش نیاز به آموزش‌های پیچیده نیست و می‌توان با برخی از بازی‌ها نیز به تقویت و افزایش هوش کمک کرد. مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در افزایش هوش، تمرین است. تمرین‌های افزایش هوش، به کمک بازی موثر است و خستگی زیادی را در فرد ایجاد نمی‌کند. بازی‌های مختلفی برای افزایش هوش و تمرکز وجود دارند که می‌تواننددهوش تصویری را افزایش دهند. هوش تصویری یکی از مهم‌ترین بخش‌های هوش و حافظه است و اگر فرد بتواند این بخش از حافظه خود را تقویت کند و هوش تصویری خود را بالا ببرد قطعا هوش کلی او نیز به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند بازی برای افزایش هوش و تمرکز بپردازیم و علاوه بر آن به تمرین‌های افزایش هوش به کمک بازی نیز اشاره کنیم. در پایان برخی از راه‌های افزایش هوش تصویری را بیان خواهیم کرد. سرفصل‌های بررسی شده در این متن عبارت‌اند از:

    تمرین‌های افزایش هوش به کمک بازی
    بازی برای افزایش هوش و تمرکز
    افزایش هوش تصویری

تمرین‌های افزایش هوش به کمک بازی

در بررسی‌های متخصصان آمده است که به کمک انجام بازی‌های مختلف می‌توان هوش را در افراد تقویت کرد. بازی‌ها می‌توانند به‌صورت عادی یا بازی‌های کامپیوتری باشند. منظور از بازی‌های کامپیوتری انواع بازی‌های آنلاین، بازی‌های موبایلی یا کامپیوتری است. یکی از بازی‌هایی که می‌توان در خانه و با یک خودکار و کاغذ انجام داد بازی سودوکو است. سودوکو یک بازی ریاضیاتی است و در افزایش هوش تاثیر به سزایی دارد. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید انواع این بازی‌ها را پیدا کنید که برای انجام آن نیاز به هیچ وسیله الکترونیکی نخواهید داشت. تکرار بازی سودوکو در مدل‌های مختلف می‌تواند کمک شایانی به هوش افراد کند. همچنین بازی روبیک نیز جزء بازی‌های تقویت هوش است. از بازی‌هایی که به‌صورت دونفره انجام می‌شود و حتی مسابقات جهانی دارد بازی اتللو است. این بازی یک بازی کاملا استراتژیک است و یادگیری و تمرین آن هم به هوش افراد اضافه می‌کند و هم به قدرت حافظه آن‌ها می‌افزاید. فراموش نکنیم که شطرنج یکی از بهترین بازی‌ها برای افزایش هوش است. بازی شطرنج هم نیاز به هوش بالا دارد و هم با تمرین زیاد این هوش تقویت می‌شود. تمرین‌های افزایش هوش به کمک بازی سبب می‌شوند تا ذهن بیشتر درگیر شود و به‌صورت ناخودآگاه تاثیر مستقیمی بر افزایش هوش می‌­گذارند. البته بازی‌های مختلف آنلاین نیز در این حوزه وجود دارند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

    تمرین‌های افزایش هوش به کمک بازی سبب می‌شوند تا ذهن بیشتر درگیر شود و به‌صورت ناخودآگاه تاثیر مستقیمی در افزایش هوش می­‌گذارند.

بازی برای افزایش هوش و تمرکز

بازی علاوه بر اینکه خاصیت سرگرم‌کنندگی دارد می‌تواند عملکرد تمرکز فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بازی‌های افزایش هوش می‌توانند تمرکز و هوش فرد را افزایش دهند. اغلب بازی‌هایی که در قبل به آن اشاره شد به‌صورت آنلاین و موبایلی نیز موجود هستند و می‌توان به‌وسیله گوشی یا کامپیوتر بازی کرد. با یک جست‌وجوی ساده با عنوان بازی‌های فکری در اینترنت می‌توانید با دنیایی از این بازی‌ها روبه‌رو شوید و به انتخاب خودتان با یکی از آن‌ها بازی‌ها کنید. SilversPhere یک بازی جذاب برای افزایش هوش و تمرکز است که ۲۵ مرحله دارد و باید ببینید که می‌توانید این ۲۵ مرحله را پشت سر بگذارید یا خیر. تمرکز به همراه هوش و سرعت عمل از نکات مهم در این بازی است. نمونه‌های مشابه این بازی برای افزایش هوش و تمرکز فراوان است. البته بازی‌هایی با گرافیک بسیار بالا در حوزه‌های مختلف نیز وجود دارند که به افزایش هوش و تمرکز کمک می‌کنند. این بازی‌ها به دلیل اینکه فضای بازی را بسیار شبیه به واقعیت ارائه می‌دهند سبب می‌شوند تا تمرکز و هوش فرد مانند دنیای واقعی عمل کند و این امر سبب افزایش تمرکز در فرد می‌شود.
بازی برای افزایش هوش و تمرکز
افزایش هوش تصویری

افزایش هوش تصویری کمک بسیار زیادی به افزایش هوش و قدرت تمرکز می‌کند. انسان بسیاری از چیزها را به‌صورت ناخودآگاه از طریق هوش تصویری می‌آموزد. هوش تصویری می‌تواند به‌وسیله انواع تمرین‌ها و بازی‌ها تقویت شود. یکی از بازی‌هایی که در افزایش هوش تصویری موثر است بازی روبیک است. بازی روبیک علاوه بر تقویت ذهن و تمرکز، هوش تصویری فرد را به‌شدت درگیر خود می‌کند و سبب می‌شود تا قدرت این هوش بهبود یابد. البته باید یادآور شد که بازی‌های آنلاین زیادی برای تقویت و افزایش هوش تصویری وجود دارند که یکی از این بازی‌ها، تطبیق شکل‌های یکسان است. در نظر داشته باشید که انسان‌ها تقریبا همیشه به هوش تصویری و حافظه تصویری خود نیاز دارند و در صورت افزایش این هوش می‌توانند کارهای خود را سریع‌تر انجام دهند. اگر می‌خواهید از میزان هوش تصویری خود و همچنین میزان تمرکز خود یک آگاهی مختصر پیدا کنید می‌توانید با انجام دادن Reflex Test و Brain Reflection از آن مطلع شوید.

بازی‌های افزایش هوش بسیار متنوع هستند و هر کس بر اساس علاقه خود می‌تواند از آن‌ها در جهت بهبود هوش فردی استفاده کند. افزایش هوش تصویری سبب می‌شود تا فرد در زندگی روزمره مسائل کاری و غیر کاری خود را فراموش نکند و همچنین از این هوش برای راحت‌تر انجام دادن کارها استفاده کند. برای اینکه فرد از هوش بیشتری بهره‌مند باشد باید تمرینات مختلف انجام دهد؛ انجام بازی برای افزایش هوش و تمرکز یکی از این موارد است. تمرین‌های افزایش هوش به کمک بازی نیاز به زمانی زیادی ندارد و تکرار مداوم آن می‌تواند تاثیرات مثبتی روی هوش و تمرکز داشته باشد.

.

.

https://motalesharif.com

  • مهدی منتظر

نظرات (۱)

سلام، واقعا مفید بود برام

من با گوشی اومدم اینجارو سیو کردم بعد دوباره میام

سنباد

ممنون واقعا ازتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات