اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ چه آزمون‌هایی برای تست هوش و حافظه معتبر است؟

.

.

چه آزمون‌هایی برای تست هوش و حافظه معتبر است؟

بی‌شک همه انسان‌ها دوست دارند بهره هوشی بالایی داشته باشند و بتوانند مسائل روزمره را به خوبی درک کنند و قدرت تحلیل بالایی داشته باشند. اولین گام برای افزایش بهره هوشی این است که بدانیم میزان آن چقدر است و کدام نوع از هوش‌ها در وجود ما بیشتر است. پس ابتدا میزان بهره هوشی خود را می‌سنجیم و سپس به دنبال این هستیم که هوش هیجانی، هوش اجتماعی، هوش موسیقایی، هوش درون فردی، هوش برون فردی و… در وجود ما تا چه میزان وجود دارد. برای سنجش همه انواع این هوش‌ها تست‌های استانداردی وجود دارد.

سنجش حافظه نیز به همین صورت است و تست‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. تست هوش و حافظه را می‌توان از مراکز معتبر روانشناسی و کلینیک‌های روانپزشکی تهیه نمود. در سایت‌های معتبر نیز می‌توانید تست هوش و حافظه را پیدا نمایید.
تست هوش و حافظه

انواع تست هوش و حافظه وجود دارد که هر کدام هوش را از دید جداگانه و متفاوتی مطرح می‌کنند. در واقع، هر کدام از آزمون‌ها می‌توانند استعدادهای خاصی را اندازه بگیرند.
تست هوش

آزمون‌های هوش دو قسمت است: ۱- فردی ۲- گروهی. یعنی اجرای آزمون‌ها به صورت فردی یا گروهی است.

.

.


انواع آزمون‌های هوش

.

.
۱- آزمون هوش وکسلر

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آزمون‌ها برای سنجش هوش کودکان پیش‌دبستانی، دبستانی و بزرگسالان است.
۲- آزمون هوش آدمک (گودیناف):

آزمون ترسیم آدمک از آزمون‌های جهانی، راحت و مطمئن است. هدف اصلی این آزمون، تعیین سن عقلی و بهره هوشی کودک است و برای کودکانی که زبان نمی‌دانند یا نمی‌توانند صحبت کنند مناسب است. سن اجرای این آزمون ۳ تا ۱۳ سال است.
۳- آزمون هوش ریون

آزمون هوشی ماتریس‌های پیش‌رونده ریون یکی از بهترین آزمون‌های هوشی است. این آزمون برای سنجش و اندازه‌گیری هوش کلی است.
۴- آزمون نابسته به فرهنگ کتل

.

.

این آزمون برای اندازه‌گیری هوش عمومی ارائه شده است.

تست‌های هوش و حافظه بسیاری مانند آزمون نظامی آلفا، آزمون بینه و… وجود دارد؛ اما  چند تست هوش و حافظه که ما مطرح کردیم از معتبرترین آزمون‌ها در جهان و همچنین در ایران است. سایر آزمون‌ها ممکن است با توجه به فرهنگ ما کاربردی نداشته باشد.
تست حافظه

این روزها به خاطر مشغله‌های فکری و پیشرفت تکنولوژی خیلی از افراد دچار فراموشی‌های گاه به گاه می‌شوند و همین امر آنان را نسبت به توانایی حافظه خود دچار تردید کرده است. حافظه به دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود. گفته می‌شد که با افزایش سن حافظه بلندمدت ثابت می‌ماند و حافظه کوتاه‌مدت تحلیل می‌رود، یعنی مغز قادر به ثبت اطلاعات جدید نیست؛ اما تحقیقات جدید ثابت کرده‌اند که می‌توانیم با انجام فعالیت‌هایی مغز را وادار نماییم که سلول‌ها و شبکه‌های عصبی جدیدی بسازد. بهتر است روزانه تمرین کنیم و برخی شماره تلفن‌های مهم را حفظ نماییم. اسامی افراد را با شغلشان در ذهن نشانه‌گذاری کنیم و حفظ نماییم. حل جدول نیز به تقویت حافظه کمک می‌کند. در ادامه تستی برای حافظه آورده شده است  که با هم حل می‌کنیم.

کلماتی را که در زیر آمده‌اند درمدت ۲ دقیقه به خاطربسپارید. بعد از پایان ۲ دقیقه کاغذی را روی کلمات بگذارید و کلماتی را که به خاطر می‌آورید یادداشت کنید.

کلمات:

موز، حمام، نقره، کاشی، ماژیک، قاب عکس

مستند، جعفر، یخچال، روزنامه، ماکارونی، گربه

مورچه، پیاز، دکتر، مازندران، سرباز، بانک

داستان، قطعه، میمون، گاری، نوشابه، شارژر

بغداد، پدربزرگ، حیوان، دست، گریه، جنگل
نتیجه تست حافظه:

    در صورتی که بتوانید ۲۶ تا۳۰ کلمه را یادآوری کنید، حافظه شما عالی است.
    در صورتی که بتوانید ۲۲ تا ۲۶ کلمه را یادآوری کنید، حافظه شما خیلی خوب است.
    در صورتی که بتوانید ۱۸ تا ۲۲ کلمه را یادآوری کنید، حافظه شما خوب است.
    در صورتی که بتوانید ۱۴ تا ۱۸ کلمه را یادآوری کنید، حافظه شما تقریبا خوب است.
    در صورتی که بتوانید ۱۰ تا ۱۴ کلمه را یادآوری کنید، حافظه شما متوسط است.
    در صورتی که بتوانید کمتراز۱۰ کلمه را یادآوری کنید، حافظه شما ضعیف است.

امروزه نرم‌افزارها و بازی‌هایی وجود دارد که تست هوش و حافظه دارتد. می‌توانید این نرم‌افزارها را در گوشی یا لپ‌تاپ خود نصب نمایید و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

.

.

https://motalesharif.com

 

  • مهدی منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات