اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

بهترین موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۴۱ ق.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ بهترین موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان

.

.

.

بهترین موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان

نکاتی که در ادامه می‌گوییم موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان است. وعده غذایی کودکان دو سال به بالا که از شیر مادر گرفته شده‌اند بهتر است در پنج تا شش وعده باشد. کودکان به مواد غذایی بیشتر و مقوی‌تری نیاز دارند.
موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان در وعده صبحانه

وعده صبحانه مهم‌ترین است. بهتر است موادغذایی سالم و ارگانیک در این وعده گنجانده شود. می‌توان از ارده کنجد، عسل، کره، یک لیوان شیر گرم، تخم‌مرغ کامل، گردو، لیوان آب مرکبات استفاده کرد. البته هر کدام که در دسترس بود و با برنامه‌ریزی می‌توان همه این موادغذایی را در برنامه هفتگی کودکان گنجاند.

دقت کنید که از موادغذایی آماده و فست‌فود بسیار کم استفاده کنید. موادی مثل انواع خوراکی‌ها و بیسکویت‌هایی که با شیر خورده می‌شود و یا آب میوه‌های صنعتی و غیره.

وعده بعدی میان وعده دو ساعت بعد از صبحانه است که شامل انواع مغزها و میوه‌ها می‌شود که می‌توان از میوه‌های خشک خانگی هم استفاده کرد.
مواد غذایی برای تقویت حافظه کودکان در وعده نهار

در وعده نهار بهتر است از ماهی، نان کامل، برنج قهوه‌ای، سبزیجات، گوشت قرمز که ترجیحا گاو نباشد استفاده کرد. گوشت گوسفند، شترمرغ و یا بوقلمون گرم و معتدل است و برای جسم و ذهن خوب است. بهتر است هفته‌ای دو بار غذایی با سبزیجات مصرف کنید و گوشت را حذف نمایید تا معده کمی استراحت کند. گاهی گوشت چرخ کرده و پیاز را می‌توانید در روغن کم سرخ کنید که می‌تواند غذایی سالم و لذیذ برای کودکان باشد. کودکان برای رشد به روی نیاز دارند که در گوشت بسیار یافت می‌شود.

بعد از کمی استراحت ظهرگاهی می‌توانید به کودک‌تان میوه و مغز دهید.

میان وعده بعدی شامل یک غذای سبک مانند نان و پنیر و گردو و یا کمی برنج و خورش کم چرب، کم نمک و یا حبوبات پخته شده و یا ماهیچه پخته شده و غیره.
موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان در وعده شام

شام کودک نیز می‌تواند کمی غذای سبک خانگی به همراه سبزیجات باشد. نکته اینکه شام را قبل از ساعت ۸ به کودک دهید تا بتواند خواب راحتی داشته باشد.

یک ساعت بعد از شام یک فنجان یا لیوان شیر ولرم و عسل و یا خرما به کودک دهید و بهتر است ساعت ۹ به رخت‌خواب برود؛ چرا که خواب کافی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد ذهنی و جسمی کودک می‌باشد.

لازم به ذکر است که این‌ها موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان بودند و کودکان علاوه بر خوراک به محیط امن و آرامش هم نیاز دارند و بهتر است بعد از دو سالگی برایش کتاب بخوانید و بازی‌های فکری انجام دهید و کمتر او را به گوشی و تلویزیون عادت دهید تا بتواند از فکر و خلاقیتش استفاده کرده و حافظه بهتری داشته باشد. پس از سه سالگی می‌توان کودک را در کلاس‌های بازی و شعر ثبت‌نام کرد تا با همسالانش در ارتباط باشد و رشد مغزی و قدرت درکش بالاتر برود. اوایل حتما در کنارش حضور داشته باشید. رشد او را تحت نظر داشته باشید تا کودک بتواند بهترین رشد را داشته و هر گونه اختلالی به زودی درمان شود. با مشورت پزشک و در صورت لزوم می‌توانید از مکمل‌های دارویی نیز استفاده نمایید.

پیشرفت تکنولوژی به ما کمک می‌کند تا کودکان هوشمندتری داشته باشیم. از جمله موادغذایی برای تقویت حافظه کودکان قطره آهنی است که کودک تا سن دو سالگی مرتب مصرف می‌کند و به رشد مغزی او کمک شایانی می‌کند و این امر سبب برتری کودکان ما می‌شود. آن‌ها هوشمندتر شده و توجه و تمرکز بالاتری دارند. پس از دو سالگی باید مصرف آهن غذایی کودک مدنظر قرار گیرد. مصرف آهن، سطح هوشیاری ذهنی و نیز انرژی بدن افزایش می‌دهد. گوشت مرغ،‌ انواع گوشت قرمز، لوبیاها و میوه‌جات خشک از منابع خوب آهن به شمار می‌روند.

البته تغذیه روحی نیز بسیار مهم است. تشویق و در آغوش گرفتن کودک بسیار ضروری است. اگر اشتباهی کرد او را تحقیر نکنید؛ به‌خصوص در جمع مهمان‌ها. نکات را در اتاق و بین خودتان حل کنید نه در جمع با داد و فریاد!

دنیای کودکان را درک کنیم؛ آن‌ها به همه چیز به چشم بازی و سرگرمی نگاه می‌کنند و در پی ماجراجویی و کسب تجربه هستند.

.

.

https://motalesharif.com

 

  • مهدی منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات