اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

انواع ورزش ذهنی

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۱۷ ب.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ تقویت حافظه برای درس خواندن | معرفی ۳ تکنیک موثر تقویت حافظه

انواع ورزش ذهنی

اگر می‌خواهید مغز قدرتمندتری داشته باشید، باید هر روز زمانی را صرف انجام انواع ورزش ذهنی نمایید. باید مدام از حافظه خود کار کشیده و آن را به چالش بکشید. حافظه شما یک عضله نیست اما مانند عضله عمل می‌کند. اگر از عضلات بدن‌تان استفاده نکنید، قدرت فیزیکی شما به زودی رو به تحلیل می‌رود. به حافظه خود بی توجهی کنید و از انجام انواع ورزش ذهنی غفلت کنید و ببینید که چگونه توانایی مغز شما در به یاد آوردن اطلاعات کاهش می‌یابد.

نسل‌های قبلی بشر مجبور بودند از حافظه خود استفاده کنند. احتمالا انسان‌ها درصد سال قبل حافظه بهتری نسبت به ما داشتند. امروزه بشر آن چنان به وسایل کمکی برای یادآوری اطلاعات وابسته شده که می‌توان گفت تقریبا این مهارت را از دست داده است. ماشین حساب، کامپیوتر، تلفن‌های همراه هوشمند و … جایگاه مهمی در زندگی بشر امروزی به دست آورده‌اند اما حقیقت این است که این تجهیزات منجر به کاهش تلاش ذهنی و تضعیف حافظه انسان می‌گردند.

در ادامه به معرفی چند ایده جالب می‌پردازیم و شما را با دنیای انواع ورزش ذهنی آشنا می‌کنیم. ممکن است انجام برخی از آن‌ها در ابتدا برای‌تان دشوار باشد که نشان می‌دهد چقدر مغزتان نیاز به ورزش دارد! اما خبر خوب این است که این ورزش‌های ذهنی نه تنها باعث تقویت حافظه و مغز شما در کوتاه‌مدت می‌شوند، بلکه ممکن است از شما در برابر بیماری آلزایمر نیز محافظت نمایند.

    هر روز یک لیست “ده مورد برتر” را حفظ کنید. مثلا ده ریاضیدان برتر تاریخ، ده آلرژی غذایی رایج، ده قصر زیبای جهان و غیره. می‌توانید این لیست‌ها را به راحتی در گوگل جستجو کنید.
    سعی کنید لیست خرید خود از سوپر مارکت را حفظ کنید. البته همراه برداشتن یک کپی کاغذی از این لیست هیچ ایرادی ندارد. می‌توانید بعد از خرید، لیست خود را چک کنید.
    هنگام خرید، جمع نهایی ارزش کالاهایی را که در سبد دارید، محاسبه کنید. می‌توانید در ابتدا قیمت کالاها و جمع آن‌ها را گرد کنید تا کارتان آسان‌تر شود. پس از مدتی برای به چالش کشیدن مغزتان تلاش کنید در حین خرید، جمع دقیق اقلام انتخابی خود را محاسبه کنید.
    متن اشعار آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را حفظ کنید. می‌توانید آن‌ها را در گوگل بیابید.
    تا می‌توانید کتاب بخوانید و پس از اتمام هر کتاب، خلاصه‌ای از داستان آن یا نکات کلیدی آن را به همراه مطالبی که آموخته‌اید، یادداشت نمایید. اگر زیاد اهل مطالعه نیستید، همین امروز با مطالعه داستان‌های کلاسیک مشهور جهان شروع کنید.
    شماره تلفن ده نفر از دوستان و اقوام نزدیک خود را حفظ کنید. سپس ده شماره دیگر و به همین صورت کار را ادامه دهید.
    یک سرگرمی یا کار هنری جدید یاد بگیرید. یک مورد چالشی انتخاب کرده و در آن مهارت بیابید.
    هر روز یک ربع وقت صرف حفظ کردن نام مکان‌هایی در سراسر دنیا کنید. مثلا در ابتدا می‌توانید نام ایالات آمریکا را حفظ کنید. در مرحله بعد مرکز این ایالات را به حافظه بسپارید. سپس اسامی کشورهای هر قاره جهان و بعد نام پایتخت آن‌ها و غیره.
    دقایق داخل آسانسور، داخل صف و هنگام رفت‌وآمد صبح و عصر به محل کار و منزل را بیهوده به هدر ندهید. می‌توانید از این لحظات ارزشمند برای انجام انواع ورزش ذهنی استفاده کنید. سعی کنید مطالب را به‌صورت برعکس به خاطر آورید. مثلا حروف الفبا را به صورت معکوس بازگو کنید یا در ذهن خود مرور کنید. در ابتدا مشکل به نظر می‌رسد. به تدریج که در این ورزش ذهنی مهارت پیدا کردید، آن را سریع‌تر انجام دهید. حتی می‌توانید برای این کار تایم بگیرید و هر بار تلاش کنید در زمان کمتری این کار را انجام دهید.

می‌توانید توالی‌های اعداد را به صورت معکوس بشمارید. این کار احتیاج به تمرکز شدید دارد و یک ورزش ذهنی فوق‌العاده برای مغزتان خواهد بود. مثلا می‌توانید از عدد صد شروع کرده و سه تا سه تا به صورت معکوس بشمارید: صد، نود و هفت، نود و چهار، نود و یک و …!

وقتی این تمرین برای‌تان آسان شد، هفت تا هفت تا به صورت معکوس بشمارید. دفعه بعد از عدد سیصد شروع به شمارش کنید و مرتب به سخت‌تر کردن این تمرین ادامه دهید تا مغزتان ورزیده‌تر شود و قدرت تمرکز و حافظه‌تان بهبود یابد.

جهت تقویت قدرت مغز و حافظه خود باید هر روز تلاش ذهنی خود را بیشتر کنید. می‌توانید به ابداع انواع ورزش ذهنی مخصوص به خودتان دست بزنید و انجام آن‌ها را به عادت روزمره خود تبدیل کنید یا از ایده‌های معرفی شده در این مقاله استفاده نمایید یا این که صدها ایده دیگر را از کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی پیدا کنید. اگر نگران ضعف حافظه خود در اثر بالا رفتن سن هستید، اکنون وقت آن رسیده که دست به عمل بزنید.

.

.

 

  • مهدی منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات