اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

آیا کنجد برای تقویت حافظه مفید است؟

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۱۴ ب.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ تقویت حافظه برای درس خواندن | معرفی ۳ تکنیک موثر تقویت حافظه

 

 

آیا کنجد برای تقویت حافظه مفید است؟

دانه‌های کوچکی که خستگی فکری را کاهش می‌دهند، انرژی‌زا بوده و به تقویت حافظه کمک می‌کنند دانه‌های کنجد هستند. این دانه‌های معجزه‌آسا حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله کلسیم، منیزیم، مس، آهن، کروم و روی و نیز مواد پروتئینی و حدود ۵۰ % روغن است و روغن آن جز اسیدهای چرب غیراشباع و مفید برای بدن است.

.

.

لسیتین موجود در آن که نوعی فسفر است و امگا۳ آن برای تقویت حافظه موثر است.

خواستگاه این دانه‌های کهن هند و آفریقا بوده است و از دیرباز در فرهنگ و مراسم سنتی این کشورها جایگاه ویژه‌ای داشته است.

در ایران نیز در شهرهای یزد، زاهدان و خوزستان کشت می‌شود و بیشتر آن‌ها به‌صورت ارده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

.

.
میزان مصرف کنجد

میزان آن برای هر نفر پانزده گرم است و در استفاده از آن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث یبوست و نفخ می‌شود.

.

.
اشکال مصرف کنجد برای تقویت حافظه

از دیرباز کنجد برای تقویت حافظه توصیه شده است و به شکل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روی نان می‌پاشند، از روغن آن برای سالاد و طبخ غذا استفاده می‌کنند و حتی آن را به‌صورت مایعی به نام ارده درمی‌آورند و با شیره خرما یا انگور می‌خورند. دانه‌های آن به‌صورت بو داده در کنار آجیل‌ها و مغزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی از این دانه‌ها برای تزیین برخی غذاها و دسرها مثل شله زرد و حلوا استفاده می‌کنند.

با ترکیبی از کنجد،عسل و مغزها خوراکی خوشمزه‌ای تهیه می‌شود که برای میان وعده و خوراکی مدرسه بچه‌ها بسیار مفید است.

از جمله نکات مهم در تقویت حافظه، خواب و استراحت کافی است. می‌توانید برای اینکه خواب خوبی داشته باشید از روغن کنجد برای ماساژ استفاده نمایید تا کیفیت خواب‌تان را افزایش دهید. مالیدن یک قاشق چای‌خوری کنجد به کف پا قبل از خواب می‌تواند خواب بهتری را برای‌تان رقم بزند. بهتر است پس از ماساژ پا، جوراب بپوشید.

.

.
فواید کنجد برای تقویت حافظه و برای بدن

از نظر طب سنتی کنجد دارای طبیعت گرم می‌باشد و برای درمان سردی بدن استفاده می‌گردد. کنجد فواید بسیاری دارد از جمله برای گوارش و قلب و عروق مفید است و سبب کاهش کلسترول، استحکام استخوان‌ها و تسکین درد دندان از دیرباز می‌شود؛ همچنین دارای مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین B، آهن و منیزیم است که در نتیجه انرژی‌زا بوده و نیز سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌های قدرتمند است و برای تقویت حافظه و رفع خستگی فکری می‌باشد.

رشد سلول‌های عصبی مرکزی در نوزادان و افزایش قدرت بینایی از خواص کنجد برای کودکان بوده، لذا متخصصان تغذیه مصرف کنجد را به زنان باردار و شیرده توصیه می‌کنند.

طبق نظر کارشناسان تغذیه، کنجد به علت داشتن فسفر و مس فراوان برای تقویت هوش و حافظه و نیز بینایی مفید است.

.

.

.

https://motalesharif.com

 

 

  • مهدی منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات