اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

برای تقویت حافظه چه بخوریم و چه نخوریم؟

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۱۵ ب.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ تقویت حافظه برای درس خواندن | معرفی ۳ تکنیک موثر تقویت حافظه

 


برای تقویت حافظه چه بخوریم و چه نخوریم؟

این که فکر کنیم انسان امروزه باهوش‌تر از انسان قدیم است کمی ناعادلانه است. با دسترسی گسترده‌ای که ما به اطلاعات داریم و با پیشرفت تکنولوژی می‌توان ثابت کرد انسان‌ها به‌مرور فقط کمی باهوش‌تر شده‌اند و معلومات بسیار بالاتری دارند. ما هر روزه در معرض حجم وسیعی از اطلاعات قرار می‌گیریم که باید  آن‌ها را پالایش کنیم و نگذاریم همه آن‌ها وارد چرخه زندگی‌مان شود. خوراکی‌ها نیز همین طور هستند. لطفا در مورد اینکه چه چیز بهتر است معلومات کسب کنید؛ به‌خصوص در مورد خوراکی‌های تقویت حافظه!

در مورد خوراکی‌های تقویت کننده حافظه هیچ معجون معجزه کننده‌ای وجود ندارد. داشتن زندگی سالم راز سلامتی جسم، ذهن و روح است. بهتر است در مورد تبلیغات گمراه کننده آگاه باشید و بدون کسب اطلاعات اقدامی نکنید.

خوراکی‌های تقویت کننده حافظه در درجه اول بهتر است اورگانیک و طبیعی باشد و کمتر از قرص‌ها و مواد شیمیایی استفاده کنیم. از جمله به مصرف تخم‌مرغ، نان سبوس‌دار، میوه و سبزیجات تازه اهتمام ورزید. ماهی، میگو، سویا، اسفناج، گلاب، عسل، گردو، مویز، کنجد، بادام ، چغندر، انجیر، نخود، سیب‌زمینی، بادام‌زمینی، انگور، سرکه، شکلات تلخ، قهوه و نوشیدن آب کافی نیز حافظه را تقویت می‌کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هویج دارای موادی است که به کاهش التهاب و تخریب سلول‌های مربوط به حافظه منجر می‌شود.

می‌توانید غذاهایی مثل انواع آبگوشت‌ها، عدس پلو، انواع سوپ‌های تازه، خوراک سبزیجات و سمنو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سبزیجات و میوه‌ها دارای مواد آنتی اکسیدانی هستند. مغز برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد نیاز به آنتی اکسیدان‌ها دارد. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های عصبی آسیب می‌رسانند و عمل واسطه‌های شیمیایی اعصاب را مختل می‌کنند. میوه‌های قرمز رنگ مثل زغال اخته و توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و علاوه بر تقویت حافظه و سیستم عصبی، ضدسرطان نیز هستند. اسفناج نیز از جمله سبزیجات مفید برای حافظه می‌باشد که سرشار از آهن و فولیک اسید است.

سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس نیز حاوی موادی هستند که برای تقویت حافظه مفید می‌باشد.

نکته دیگر این که زندگی در محیطی بدون اضطراب و استرس، هوای پاک و گردش در طبیعت و مطالعه می‌تواند در بهبود حافظه موثر باشد.

سعی کنید در طول روز زمانی را صرف مطالعه، فکر کردن و یادداشت کردن برنامه‌ها و اهداف‌تان نمایید. این کار سبب می‌شود تمرکز بیشتری داشته باشید و سلول‌های مغزی کار کنند و عضلانی‌تر شوند. این سلول‌ها نیز مانند دیگر عضلات بدن باید کار کنند و تقویت شوند. هر چه این سلول‌ها بیشتر کار کنند بهتر می‌توانند شما را در تصمیمات و انتخاب‌های زندگی یاری کنند.

زندگی ما را مجموعه‌ای از انتخاب‌ها و تصمیم‌ها تشکیل می‌دهند. حتی گاهی یک تصمیم اشتباه کوچک نیز می‌تواند زندگی‌مان را تحت الشعاع قرار دهد.

علاوه بر خوراکی‌های تقویت حافظه، از برخی مکمل‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. مثل فولیک اسید، ویتامین E و B12. در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

از خوردن غذاهایی که چربی و قند مصنوعی فراوان دارند مثل نوشابه، بیسکویت، شیرینی، چیپس‌ها و فست‌فودها پرهیز نمایید؛ زیرا سبب کاهش قدرت حافظه می‌شوند.

.

.

.

https://motalesharif.com

 

 

  • مهدی منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات