همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ مواد غذایی مفید برای تقویت حافظه

.

.

✔️ مواد غذایی مفید برای تقویت حافظه

.

.

✔️ حافظه مسئله مهمی است که باید به آن اهمیت جدی بدهیم و بارها و بارها ، اشاره کرده ایم که به آن اهمیت بدهید و خب یکی از روش های افزایش حافظه نیز این هست که خب ، تغذیه مناسبی داشته باشید .

.

.

✔️  همیشه معمولا به دنبال این هستیم که برای افزایش حافظه چی بخوریم ، اما خب در این قسمت می خواهیم بیشتر در مورد این صحبت کنیم که برای افزایش حافظه چه چیزی رو نخوریم ...

.

.

.

 


✔️  مواد غذایی مضر برای مغز کدام خوراکی‌ها هستند؟

.

.

 

✔️ _برنج سفید
غذاهایی با شاخص گلوکز بالا، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.
برخی از کربوهیدرات‌ها تأثیری منفی بر ذهن شما دارند و به مشکلاتی در سلامتی عاطفی شما منجر می‌شوند.

.

.

 

✔️ _آب‌میوه و شکر
شکر انعطاف‌پذیری شناختی را کاهش می‌دهد و حافظه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت را ضعیف می‌کند. این بار که به جای نوشابه، آب پرتقال را انتخاب کردید، چندان هم مطمئن نباشید که انتخاب سالمی داشته‌اید. آب‌میوه به اندازه‌ی نوشابه شکر دارد و این مقدار از شکر عملکرد مغزی شما را به خطر می‌اندازد.

.

.

✔️ _پنیر
غذاهایی با چربی اشباع بالا، به حافظه‌ی شما صدمه می‌زنند و باعث التهاب مغزی می‌شوند.

.

.

✔️ _دونات و غذاهای سرخ شده
این غذاها با چربی‌های اشباع بیشتر، به سد خونی مغزی صدمه می‌زنند.  وقتی این سد صدمه ببیند، مواد مضر وارد رگ‌های خونی مغز می‌شوند و به مغز آسیب می‌رسانند

.

.

✔️  _چربی‌های ترانس
چربی‌های ترانس به عملکرد مغز و حافظه صدمه می‌زنند.

.

.

✔️ _رژیم غذایی یک ذهن باهوش
 سبزیجات با برگ‌های سبز، مغزها، انواع توت‌ها، لوبیاها، دانه‌های کامل، ماهی، ماکیان و روغن زیتون.

 

منبع ک کانال ایتا ( @baklasbashim )

.

.

.
 
🎁همینطور که دارید این مطلب رو می خونین برای شما یک پیشنهاد رایگان ویژه و طلایی در زمینه افزایش حافظه که می توانید به صورت رایگان این بسته را دانلود کنین 🌐

.