اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۴۳ ق.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ موادغذایی مضر برای حافظه

.

.

برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

برای تقویت حافظه چه باید کرد؟ این سوالی است که پاسخ دادن به آن در دنیای پر شتاب امروز واقعا ضروری است. امروزه بیشتر ما با توجه به دغدغه‌هایی که داریم، بخش زیادی از مطالب در خاطرمان نمی‌مانند و مجبور به یادداشت‌برداری مداوم و یا استفاده از برنامه‌های یادآوری کننده تلفن همراه‌مان هستیم. امروز در ادامه این مقاله با هم خواهیم آموخت که واقعا برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

قبل از اینکه بدانیم برای تقویت جافظه چه باید کرد، لازم است تا حافظه را به خوبی بشناسیم، بعد از آن با کمک این شناخت می‌توانیم آن را بهبود بخشیم.
حافظه چیست؟

حافظه چیزی است بدیهی که دیده نمی‌شود اما زندگی ما به شدت به آن وابسته است و محلی برای انباشت اطلاعات در ذهن تلقی می‌شود. همه ما دارای سه نوع حافظه هستیم. حافظه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت.

هر مطلبی که در طی روز با آن مواجه می‌شویم ابتدا وارد حافظه کوتاه‌مدت می‌شود و پس از ۲۴ساعت با کمی تمرکز روی آن مطلب وارد حافظه میان‌مدت شده و پس از توجه، تمرین و تکرار به حافظه بلندمدت وارد شده و هرگز پاک نشده و از بین نمی‌رود. با افزایش سن حافظه انسان نیز ضعیف‌تر می‌شود اما با انجام دادن کارهایی می‌توان عملکرد آن را بهبود داد. در ادامه توضیح می‌دهیم که برای تقویت حافظه چه باید کرد.
نقش حافظه در زندگی روزمره

واضح است که حافظه نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کند که گاهی متوجه اهمیت آن نمی‌شویم. اینکه جای هر چیزی را در خانه می‌دانیم، وسایل شخصی‌مان را گم نمی‌کنیم، آدرس‌های بسیاری را حفظ هستیم و شماره تلفن‌های زیادی را می‌دانیم، رانندگی یادمان نمی‌رود و طرز تهیه بسیاری از غذاها را بلدیم و در سطح بالاتر دانشی که در ذهن ما انباشته شده و سواد و علمی که داریم همه و همه به داشتن حافظه‌ای خوب وابسته است.
حافظه کجاست؟

حافظه در بخش‌هایی از مغز وجود دارد و مغز نیز مانند سایر ماهیچه‌های بدن نیاز به ورزش و پرورش دارد. هر چه از مغزمان بیشتر کار بکشیم عملکرد بهتری خواهد داشت. در واقع مغزی که پرورش می‌یابد قشای خارجی آن چروک خورده‌تر است و مغز نوابغ بسیار چروکیده‌تر از افراد عادی بوده است.
برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

اینکه برای تقویت حافظه چه باید کرد کاملا بستگی به فعالیت خودمان دارد. باید برنامه‌ریزی و هدف داشته باشیم و کارهای روزمره‌مان را از قبل برنامه‌ریزی کنیم. این امر باعث تمرکز بیشتر ما روی مسائل می‌شود. در واقع عدم موازی کاری و تمرکز روی چند کار مهم‌تر به بهبود عملکرد حافظه ما کمک می‌کند.
پیشرفت تکنولوژی و حافظه

پیشرفت تکنولوژی و تلفن‌های هوشمند جسم و ذهن ما را کمی تنبل کرده است. اینکه همه آدرس‌ها و تلفن‌ها را در داخل  وسیله داشته باشیم و با اتصال به اینترنت بتوانیم به همه جور اطلاعات دسترسی پیدا کنیم همیشه خوب نیست. بهتر است چند شماره تلفن مهم را در ذهن نگه داریم و برخی کارها را روی کاغذ بنویسیم تا در مواقع ضروری بتوانیم روی حافظه‌مان حساب کنیم. همچنین برای تقویت حافظه بهتر است کارهای‌مان را به تعویق نیاندازیم و اگر فرصت ندارید گام‌های کوچک در جهت انجام کارهای‌تان بردارید. این کار به مغز شما در تشکیل مسیرهای عصبی جدید کمک و سبب تقویت حافظه می‌شود. معاشرت با دوستان و خانواده نیز اثر خوبی بر روی روابط ما و درک صحیحی از افکار و روابط ما دارد.
برای تقویت حافظه چه باید کرد؟
تمرینات:

    یادگیری مهارت‌های جدید مثل یادگیری یک زبان خارجی و یا موسیقی به تقویت حافظه کمک می‌کند.
    انجام فعالیت‌های چالش برانگیز
    انجام مهارت‌های گام‌به‌گام
    انجام فعالیت‌های رضایت‌آور
    روزانه پانزده دقیقه ورزش و مدیتیشن
    حفظ آرامش و خواب کافی، خندیدن
    تمرینات حافظه مثل تمرین شمارش اعداد. مثلا از ۳۰۰ تا ۱ بشماریم و بعد سه تا سه تا کم کنیم و بگوییم. هر روز برای آن زمان و سعی کنیم زمان و دقت ما هر روز بهبود یابد.

برای تقویت حافظه چه باید کرد؟
تغذیه:

تغذیه مناسب نیز به تقویت حافظه کمک می‌کند. استفاده از سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی، تخم‌مرغ، گردو، کنجد، کندر، مویز، ماهی، نان کامل، شکلات تلخ و استفاده بسیار کم شکر، آرد سفید، نمک که از این‌ها به عنوان سه سم سفید یاد می‌شود.

مکمل‌های غذایی نیز برای تقویت حافظه وجود دارد. مکمل روی و فولیک اسید، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین B12 و اسید فولیک از جمله این مکمل‌های غذایی می‌باشند. ویتامین B برای حفظ غلاف میلین (ماده ی سفید چربی که غلاف بعضی اعصاب را می‌پوشاند و باعث می‌شود که به درستی کار  کنند.) اسید فولیک هم ماده بسیار موثری برای مغز است که باعث بهتر کار کردن انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود. اگر میزان اسید فولیک مغز کم شود، احتمال از دست رفتن حافظه بیشتر می‌شود. اسیدهای آمینه نیز برای تقویت مغز کاربرد دارد. این اسیدها واحدهای تشکیل دهنده پروتئین هستند.
این مکمل‌ها در انواع غذاها وجود دارند و به صورت دارو نیز می‌توان با مشورت پزشک استفاده کرد.

.

.

https://motalesharif.com

 

  • مهدی منتظر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات