اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

تقویت حافظه برای کودکان باهوش و تنبل

شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹ ق.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ چه آزمون‌هایی برای تست هوش و حافظه معتبر است؟

تقویت حافظه برای کودکان باهوش و تنبل

عصر ما زمان کودکان با معلومات است. به دلیل حجم بالای اطلاعاتی که آن‌ها از دنیای پیرامون و از منابع گوناگون دریافت می‌کنند باعث شده تا در مورد بیشتر مسائل اطلاعات بالایی داشته باشند. تلویزیون موبایل و تبلت‌ها کودکان ما را تبدیل به فرد با معلوماتی کرده که اصلا از حافظه خود استفاده نمی‌کند. برای تقویت حافظه کودکان راهکارهای متنوعی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

برای تقویت حافظه کودکان نیاز به محیطی امن و پر از آرامش داریم. بزرگ شدن کودک در محیطی بدون دغدغه و استرس باعث می‌شود مغز او اطلاعات را وارد بخش جلویی یا قدامی نماید که مرکز حافظه بلندمدت است. پس محیط را برای کودک خود امن کنید و برای او وقت بگذارید.

کودکان عاشق بازی هستند و همه اصول زندگی را با بازی یاد می‌گیرند. بازی آن‌ها ترکیبی از روش زندگی اطرافیان و خلاقیت خود کودک است. وقتی مادر آشپزی می‌کند کودک هم در تصوراتش و با وسایلش آشپزی می‌کند. وقتی مادر یا پدر مطالعه می‌کند یا چیزی می‌نویسد کودک نیز با دفترش مشغول تقلید از والدینش است.

نکته اینکه مراقب رفتارتان جلوی کودک باشید و هیچ وقت جلوی خلاقیت او را نگیرید. بارها دیده‌ام کودکم روشی را که برای انجام کاری یادش داده‌ام به شیوه‌ای بسیار جالب تغییر داده و کار نویی انجام می‌دهد. پس برای تقویت حافظه کودک با او بازی کنید و مسائل مختلف را حین بازی به او آموزش دهید.

در بازی می‌توانید از کارت‌های آموزشی و رنگ‌های مختلف و عکس یا عروسک حیوانات مختلف استفاده نمایید. برایش کتاب بخوانید تا بتواند تصویرسازی انجام دهد. سپس از او بخواهید که با زبان خودش تکرار کند و شما هم چند بار برایش تکرار کنید و سعی نمایید در طی روز از این اطلاعات استفاده کنید تا کاربردی شده و در حافظه بلند‌مدت کودک ثبت شود. می‌توانید برای او جایزه کوچکی هم درنظر بگیرید.

برخی خوراکی‌ها نیز برای تقویت حافظه کودکان مفید است. از جمله غلات کامل، مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا۳، کلسیم، آب و آهن و روی و ویتامین B1 ،B6

ماهی‌ها سرشار از امگا ۳ هستند. ماست، پنیر و سویا میزان کلسیم بالایی دارند. آهن نیز در انواع گوشت‌ها و لوبیاها و میوه‌جات می‌باشد. گوشت قرمز منبع روی می‌باشد و ویتامین‌ها نیز در میوه و سبزیجات تازه به وفور وجود دارند.

کلام آخر اینکه برای تقویت حافظه در کودک خود محیطی شاد و بدون استرس برای او فراهم کنید. با او بازی کنید، برایش کتاب بخوانید و غذاها و تنقلات سالم برایش آماده نمایید تا بتوانید حال و آینده خوبی برایش بسازید.

 

.

.

https://motalesharif.com

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

آخرین نظرات