اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز

مجموعه آموزشی ، جامع ، افزایش حافظه و تندخوانی که به صورت جامع برای شما تولید شده اند

سلام خوش آمدید

❓چرا چیزهای مهم را فراموش می کنیم؟

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴ ق.ظ

همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ ❓چرا چیزهای مهم را فراموش می کنیم؟


❓چرا چیزهای مهم را فراموش می کنیم؟

❗️قسمت اول: ناتوانی در یادآوری❗️

.

.

❇️آیا تابحال شده که احساس کنید انگار قسمتی از اطلاعات مغزتان پاک شده است؟ یا اینکه مطمئن هستید که آن در گوشه ای از مغزتان قرار داردد، ولی نمیتوانید آنرا بیاد آورید؟ عدم توانایی در بیاد آوردن، یکی از دلایل فراموشی چیز های مختلف است.

✳️اما چرا ما در بیاد آوردن مسائل و چیزهای مختلف ناتوانیم؟ یک نظریه بر این موضوع تاکید می کند که هرگاه ما چیززی را به خاطر میسپارید، ردی از آن بر روی حافظه مان می ماند. چنانچچه دوباره به سراغ آن نرویم و با آن کاری نداشته باشیم، این اثر رفته رفته کم رنگ می شود و آنرا از یاد می بریم.

❌البته این اتفاقا در مورد حافظه کوتاه مدت صادق است. چراکه بررسی ها نشان می دهند که همیشه بخشی از مطالب بر روی حافظه بلند مدت ما باقی می ماند.

.
❓چرا چیزهای مهم را فراموش می کنیم؟

❗️قسمت دوم: تداخل❗️

✅یکی دیگر از نظریاتی که در مورد دلیل فراموش کردن چیزهای مهم وجود دارد، نظریه تداخل است. برخی محققین بر این باورند که درون مغز ما برخی مطالب شبیه به هم با یکدیگر تداخل پیدا می کنند و در نتیجه ما در بیاد آوردن صحیح آنها دچار مشکل می شویم. این تداخل به دو صورت اتفاق می افتد:

🔺نخست زمانی است که مطالبی که از قبل در ذهنمان وجود دارند، بیاد آوردن مطالب جدید را برایمان سخت و یا غیر ممکن می سازند.

🔻دوم زمانی است که مطالبی که به تازگی آموخته ایم با مطالب گذشته تداخل پیدا میکند، و این کار مانع بیاد آوردن اطلاعات پیشین می شود.

✳️اگر چه تداخل امری اجتناب ناپذیر است، شما می توانید با انجام دادم برخی تمرین ها و تغییر نوع یادگیری خود،  تا حد بسیار زیادی از وقوع آن جلوگیری کنید. ما در پکیج های خود به شما روش های نوین یادگیری را آموزش می دهیم، که به کمک آنها احتمال تداخل مطالب مختلف نزدیک به صفر می شود.

 

.

منبع ؛ کانال تلگرامی ؛ https://t.me/melalhafezeh

 

  • مهدی منتظر

نظرات (۲)

  • مهدی غریبه
  • سلام خوب زمانی که یک مطلب رو تکرار نمی‌کنیم به دست فراموشی سپرده میشه

    یه نظرم شبا فیلتر شکنتو فعال کن درست میشی 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    ستجوهای مربوط به اموزش افزایش حافظه ، راه های تقویت حافظه برای درس خواندن ، برای تقویت حافظه چه بخوریم ، خوراکی تقویت حافظه ؛ کانال تقویت حافظه ، غذاهای تقویت حافظه برای امتحانات ، برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم ، بهترین راه تقویت حافظه ، تقویت حافظه در طب سنتی

    آخرین نظرات